DV není pro každého – s touto větou jednoznačně souhlasím. Před tím, než se člověk rozhodne, by si měl uvědomit své vlastní hodnoty co jemu a jeho dítěti tento styl vzdělávání může přinést.
Každý má jiné priority, každý má jiný výchovný styl, proto má každý důvody k DV různé a co je u někoho klad u druhého může být zápor. Tady jsou ty naše:
Co považuji za klady DV:
- žádné známky, žádné domácí úkoly, žádné porovnávání Pepíčka s Mařenkou,
- dítě může jet svým tempem, věci co zaujmou, můžeme probírat do hloubky, učit se dá i pomocí spousty her, výletů, a je jen na nás kdy a kam vyrazíme
- mám přehled o tom, co moje dítě dělá a s kým, můžu ovlivnit s jakými lidmi a dětmi se stýká, odpadá možnost šikany
- nemusíme ráno vstávat na budík J, můžeme trávit v přírodě tolik času, kolik jen chceme
- můžeme si odjet na dovolenou mimo sezónu ze dne na den, vlastně můžeme udělat jakoukoliv změnu plánu z minuty na minutu
Zápory DV:
- finanční stránka, já jsem zatím na mateřské, ale pokud chce člověk DV musí si vše hradit z vlastní kapsy, proto někteří pracují z domu, ve vzdělávání dítka a v práci se pár střídá, nebo rodina žije jen z jednoho příjmu, co rodina to jiný přístup k této stránce, stát nijak nepřispívá na DV
- možnost ponorky, na druhou stranu se toto dá eliminovat kroužky, návštěvy u kamarádů, jsou rodiny, kde děti putují po spřátelených domškolácích, je to věc u které se dá vždy najít řešení
- další mě nenapadají, ale určitě sem časem něco přibude, a nebo taky ne 🙂